Tüm
bu Motivasyonla ilgili çalışmaları göz önünde bulundurarak bir araştırma yapma
kararı aldım ve öğretmenlerin derse başlamadan önce öğrencileri nasıl motive
ettiklerini araştırdım. Öncelikle Dialogue Language Schools adında bir özel bir
okula gidip bazı öğretmenlere bu soruları yönelttim daha sonra da Cağaloğlu
Anadolu Lisesine giderek oradaki öğretmenlerden bu sorunun yanıtlarını altım.
Amacım öğretmenlerin öğrenci Motivasyonuna ne kadar önem verdiklerini ve devlet
ile özel kurum arasındaki farkı göstermekti. Öncelikle özel kurumdaki hocaların
bu konu hakkındaki düşüncelerine bakalım;
1) Sibel
Şişko ( İngilizce Öğretmeni ) : “Örneğin konum eğer hayvanları öğretmek ise
derse başlamadan önce öğrencilere hangi hayvanları sevdiklerini sorarım böylece
onları derse hazırlamış olurum.”
2) Ferhat
Mavilioğlu (İngilizce Öğretmeni ) :
“Derse başlamadan önce o derste anlatacağım konunun gerçek hayatta ne
işe yarayacağından bahsederim böylece derse karşı ilgilileri artabilir.”
3) Hüseyin
Türkmen( İngilizce Öğretmeni ) : “Öncelikle o günkü morallerine bakarım ve
haftalarının nasıl geçtiğini sorarım eğer bir sorun yaşamışlarsa sorunlarını
dinlerim ya da sinemaya giden varsa filmi sorarım kısacası öncelikle onlarla
bir yakınlaşırım böylece kendilerini daha rahat hissederler.”
4) Mehmet
Serdar Vural ( İngilizce Öğretmeni ) : “Selamlaşmadan sonra dersle ilgili
olmayan kişisel bir bağlantı kurmaya çalışırım çünkü “individual connection” öğrenciyle
öğretmen arasında çok önemli bir yere sahiptir.”
Özel
kurumdan bu cevapları aldıktan sonra şimdi bir devlet lisesindeki hocaların
cevaplarına bakalım;
1) Aykut
Turunç ( Matematik Öğretmeni ) : “ Sınıfa girdikten sonra 10 dakika boyunca
öğrencilere cevap vermem. Onlar günaydın
hocam ve nasılsınız hocam şeklinde sorular sorarlar ve onları duyumsamazlıktan
gelirim. Daha sonra yavaş yavaş tane tane konuşarak onları gererim ve stres
yüklerim. Dersin ilerleyen dakikalarında iyice gerilmiş olan öğrenciye espri
yaparak sınıfı rahatlatırım sonra bunu ders boyunca uygularım.”
2) Reşit
Göçmen ( Fizik Öğretmeni ) : “Sınıfa girerim ve benim görüntüm yeter.”
3) Sevtap
Akdağ ( Bilgisayar Öğretmeni ) : “ Derse girdiğimde onlara 15 dakika ders
işleyeceğim dinlerseniz daha sonrasında istediğinizi yapabilirsiniz.”
4) İrfan
Şahingöz ( Almanca Öğretmeni ) : “ Derse başlamadan önce konunun ne kadar
önemli olduğunu söylerim bazen de tehdit ederim bunları ezberlemezseniz okula
gelmeyin derim.”
5) Veysel
Durmuş ( Matematik Öğretmeni ) : “ Açıkçası her derste Motivasyon olması
imkânsız bu öğrencilerin morallerine göre değişir özellikle de matematik
derslerinde somut örnekler veremiyorum çünkü çocuk konudan uzaklaşmış oluyor
ama bazen hal hatır soruyorum tabi. Bence esas olan tek şey öğretmen ile
öğrenci arasındaki o bağ, eğer sağlamsa ve birbirlerini seviyorlarsa ders ne
olursa olsun motive etmeye gerek yok çocuk zaten motive olmuş geliyor öğretmeni
sevdiği için.”
Bu
Araştırmamın sonucunda öncelikle öğrenciyi motive etmek dersin konusuna,
öğrencilerin ruh hallerine ve öğretmenlerin ruh hallerine göre değiştiğini
gördüm. İlk olarak özel kurumdaki araştırmaya baktığımızda hocaların daha
bilinçli ve bu konuda daha özenli olduklarını söyleyebiliriz. Elbette burada
sınıftaki öğrenci sayısı ve özel bir kurum olması önemli bir etken fakat
öğretmenler ve öğrencilere olan yaklaşımları psikolojik açıdan da uyum
içerisinde. Öğretmenler burada öğrenciler için dersi daha kolay hale getirmeye
çalışıyorlar kimisi derdini dinliyor kimisi öğrencinin ne sevdiğiyle
ilgileniyor. Fakat devlet okuluna baktığımız zaman olayın çok daha farklı
boyutlarını görüyoruz. Öğretmenler biraz daha bu konuda umursamazlar ve
öğrencinin değerli olduğunu yok saymışlar. Örneğin Aykut Turunç’a baktığımızda
daha çok öğretmenin problemli olduğunu görebiliriz. Öğrencileri germesi ve
onları strese sokması yapılabilecek son şey bile olmamalı bu öğrenciyi motive
etmekten çok öğrencinin de psikolojisini bozan bir eylem. Diğer hocalarda ise
yine öğrenciyi ikinci plana attıklarını görüyoruz oysa bizim işimiz öğrencinin
öz güvenini geliştirmek sonra topluma yararlı bir birey olarak kazandırmak daha
sonra dersimiz neyse o konu hakkında bilgi vermek olmalı. Eğer biz bu şekilde
hareket etmezsek ve önce öğrenciyi kazanmazsak zaten o dersi de anlatmak
öğrenci için faydasız olacaktır.
Cagaloglu ogretmenlerini asagilayamazsiniz, yalan yanlış bilgilerle insanlari kandirmaya hakkınız yok. Bu resmen hakaret!
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilÖncelikle sadece öğretmenlerin konuşmasına dayanarak bu yazıyı yazmanıza anlam veremedim. Aykut Turunç benim 2 sene boyunca matematik dersimde öğretmenlik yapmıştı ve ben bu kadar motive olduğum başka bir dönemi hatırlamıyorum. Gerçekten ders işleyişini bilmeden, bir dersinde bulunmadan ne dediğimi anlayacağınızı düşünmüyorum belkide en anlayışlı en eğlenceli öğretmendir kendisi. Lütfen bu kadar katı bir değerlendirme yapmadan önce motive olanların da görüşlerini alın.
YanıtlaSilDevlet okulu ogretmenlerinin problemli olduguna nasil karar verdiniz? bilmek isterim. Her özel okulda ogrnciye deger verilirken devlet okullarinda verilmedigini, hoclarin problemli ögrencisini umursmaz oldugunu yazmissiniz. Sacmalamissiniz.
YanıtlaSilYalan yanlış bilgiler,berbat bir araştırma,saçmalık
YanıtlaSilBütün cağaloğlu ailesi özellikle adından bahsettiğiniz hocaların ne kadar kıymetli olduğunu bilir ve en yakın arkadaşı gibi sever.Öğrencilerin fikirleri alınmadan bir öğretmeni problemli olarak nitelendirmeye hakkınız yok!!!
YanıtlaSilBu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSiloncelikle, bu tip arastirmalarda arastirma konusu olan kisilerin kimlikleri gizli tutulur. ozel hayatin gizliligine yapilmis bir hakarettir bu demek isterim, ancak soylenenlerin cogu yanlis. hem adi gecen kisilerle ilgisi yok, hemde olaya mantikli yaklastigimizda egitim gormus herhangi bir ogretmenin bunlari soylemesi sacma. eger okuyan arkadaslar varsa lutfen bunlari dikkate alsin. saygilar.
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilAğlamaaa fener ağlamaa
YanıtlaSilTell me a story, Hoyt.
YanıtlaSilLike my story ?
YanıtlaSilÖzel okulların sahibi bile bu şekilde reklam kokan araştırma safsatası yapamazdı... Sen araştırma görmek istiyorsan doğa kolejlerindeki seviyelere bir bak başarısızlık oranlarına bir bak hele ki beyoğlu doğa kolejinin mezun verdiği orta okul ve lise öğrencilerinin başarısına bak motive elbet önemli ama başarı böyle birşey değil..
YanıtlaSil